2012. január 15., vasárnap

Állkapocs torna - folytatás

Nagyon sok helyes testtartással és állkapoccsal (TMJ / TMD) kapcsolatos tornagyakorlatot megnéztem a Net-en, és naponta legalább 5-ször csinálom az utóbbi 3-4 napban.

A hátam és a vállam már egész jó, főleg a lökéshullám terápia után, bár reggelre azért mindig újra és újra érzek feszülést.
A nyakam is egészen jó már, recsegés-ropogás nélkül tudok minden gyakorlatot csinálni.
A fejbiccentő izom (SCM) alighanem szintén kilazult: már nem fáj, ha masszírozom, és már nem, vagy alig hat a fülzúgásra! És itt kezd izgalmas lenni:

Már csak a koponyán/koponyában lévő izmok maradtak! Tegnap és ma a korábbiakhoz képest intenzívebb állkapocs gyakorlatokat találtam:
pl. nem egyszerűen jobbra-balra mozgatom az állkapcsot, hanem kissé leengedve az állat kézzel nyomom pl. balra, és az állkapocs izmokkal igyekszem ellenállni, és persze ugyanez jobbra.

Ami most a legintenzívebben hat a fülzúgásomra, az az állkapocs előre ("menet irányba") illetve hátrafelé nyomása. Erősen hat még, ha a fejemet a tarkómnál megtámasztom a kezemmel, és nyomom hátra a fejem, aminek ellenállok a kezemmel.

Arcmasszázst is csinálok: a rágóizom masszírozása eddig teljes felületén erősen hatott a  fülzúgásra, de már 2-3 nap után csökkent a hatás, és már csak egy kisebb, közvetlenül a fül előtti résznek van komolyabb hatása.


Megkockáztatom, hogy összességében és átlagosan csökkent a fülzúgásom az utóbbi 1-2 napban. Amikor azonban visszaülök a számítógép elé, vagy lefekszek aludni este a szokásos testtartásaimban, akkor sajnos többé-kevésbé előállnak a régi állapotok. De pl. kocsiban ülve vagy sétálva már jobbnak érzem a helyzetet.

2 megjegyzés:

  1. Hali!
    Nekem ugyan ilyen tüneteim vannak mint neked, több mint egy éve, zúg a fülem!Nekem is somatic tinnitusom van,viszont ez a torna érdekelne engem is, valahogy vegyük fel a kapcsolatot!!Mondjuk emailben!!

    VálaszTörlés