2012. január 30., hétfő

Torna

A torna előtt illetve mellett fontosak a következők:

- megfelelő alvási pozíció kialakítása (erről írtam korábban)
- ülőmunka esetén a megfelelő ülési pozíció kialakítása
- ha szükséges vagy felmerül a gyanú, akkor éjszakai harapásemelő alkalmazása
- adott esetben az izomcsomók "feloldása" lökéshullám terápiával
- (sport) masszázs
- helyes testtartás kialakítása

Én ezeket csinálom rendszeresen:

- helyes testtartás felvétele pl. fal vagy ajtófélfa mellett: a fejnek a falhoz kell érnie úgy, hogy az állat nem emeljük fel 
- vállak helyes tartása, tornáztatása: egyszerű trükk, ha a karunkat magunk mellé engedjük, és a tenyerünket kifelé fordítjuk (15 másodperc) - ez a vállakat normál helyzetbe kényszeríti. Plusz csinálok vállkörzéseket

Nyak: alapvetően én nyújtani szoktam, 15 másodpercig tartva a pozíciókat
- balra nézni, jobbra nézni
- ball vállra hajtani, jobb vállra hajtani a fejet
- állat a mellkasra hajtani
- a fejet a test elé tolni (mint a galambok :) )
- balra és fel ill. jobbra és fel nézni
- kezek a tarkóra és hátrafelé feszíteni a fejet (kézzel ellentartani)
- SCM masszázs 

Állkapocs és környéke (15 másodperc, de nekem az sok, 5 másodpercenként szünetet tartok):
- állkapocs lefelé feszítése (ehhez mindig azt javasolják, hogy a nyelv hegye a szájpadláson legyen közben)
- állkapocs előre tolása (az alső állkapocs a felső ajaknál kijjeb kerül)
- állkapocs balra és jobbra tolása (ezt csináltam úgy is, hogy kézzel ellentartottam, de túl megterhelőnek találtam)
- állkapocs lefelé nyomása úgy, hogy az öklünkkel ellentartunk
- állkapocs masszázs úgy, hogy kb. a fül felső részétől (ahol az állkapocs a koponyával találkozik) a fül aljáig (ahol az állkapocs szöglete van), tehát fentről le mozdulatokkal simítom 1-2 ujjal
- az állkapocs szögletének masszírozása a nyak felé illetve a nyaktól a fül felé irányban
+ Egyébként a homlokom és az állam masszírozása is bejátszik a fülzúgásba...

Kíváncsi lennék, hogy kinél minek van szerepe és milyen változást észlel.
Kb. a lökáshullám terápiáig nekem érezhető ugyan, de minimális volt az izmok okozta fülzúgás változás. Azóta viszont sokkal határozottabb a hatás, és a fentiek után sokkal enyhébb volt a zúgás. Aztán egy utazás miatt 4 napot kihagytam, és visszaromlottam. Most egy hete újra csinálom, és megint érezhető a javulás. Teljesen meg nem szűnt, de sokkal elviselhetőbb. Akár napközben is érzékelhető: ha sokat ülök, vagy más esteledik, akkor rosszabb, ha meg torna után vagyok és pl. sokat tudok sétálni, akkor jobb.

2 megjegyzés:

  1. Hello még régebben írtam sokáig elment a fülzúgásom akár napokra is de most 2-3 napja újra erősen hallom az a vicc ,hogy előtte egy hete meg olyan gyenge volt ,hogy nem voltam benne biztos ,hogy hallom...Nem értem miért van ez.

    VálaszTörlés
  2. Senki sem érti, beleértve az orvosokat is... de sokan tapasztaljuk...

    VálaszTörlés