2011. december 23., péntek

Alvási pozíció 2

A fejbiccentő izom (= SCM = Sternocleidomastoid Muscles) elmélet kapcsán kutattam az ennek megfelelő alvási pozíció után.

Ezt a könyvet találtam, olvasható a Google Books-on: http://books.google.hu/books?hl=hu&id=M2_05XhAfmwC&q=Sternocleidomastoid#v=snippet&q=Sternocleidomastoid&f=false

Bár háton aludni úgysem tudok, de azt sem mindegy hogy csinálja az ember: ha oldalra bicsaklik a fej, akkor az sem jó. Speciális párnát ajánlanak hozzá.

Az oldalfekvésnél azt hangsúlyozzák, hogy a fej és a váll közé kell betenni a párnát.Nos, az elmúlt éjszaka próbáltam ezt követni, és némileg jobb volt az éjszaka, erős sípolás nem volt, csak tompább. Ezt folytatom.

A "Neck crisis" könyv ajánlotta azt a trükköt, hogy egy ásványvizes palackba meleg vizet töltünk, és a hátunkra fekszünk párna nélkül úgy, hogy a palack a nyakunk alatt van, és a nyak természetes görbületét próbálja visszaállítani. Ezt nem alváshoz, hanem napi gyakorlatként ajánlják. Én az előbb feküdtem így fél órát, és közben a fejbiccentő izom érezhetően laza volt, és szinte elmúlt a fülzúgás!!! (Amihez hozzájárulhatott, hogy közben zenét hallgattam).
Amikor felkeltem, akkor visszajött a fülzúgás, elég erősen :(

Egyelőre a fejbiccentő izom megfelelő nyomnak tűnik...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése