2012. február 11., szombat

3 hónap

Kevés híján 3 hónapja van fülzúgásom. Elég sokszor és sokféle orvosnál és vizsgálaton jártam, de semmit sem találtak. Az egyetlen dolog, amit tettek, hogy Betarevin tablettát írtak fel. Nemrég elfogyott, és pár napig nem szedtem, amíg újra rákérdeztem, hogy kell-e ez. Igent mondtak, kiváltottam, szedem tovább, de sem a szedésnek, sem a szüneteltetésnek nincs hatása az én esetemben - bár tudom, hogy van, akinek segít.

A nyakam mostmár kifejezetten jó ennyi tornáztatás után: bármerre tudom forgatni probléma, recsegés nélkül. Egyedül az éjszakai elfekvések kísértettek újra és újra. De sajnos ez nem hozott megoldást a fülzúgásra.

Az arc és a fej izmainak lehetséges problémáit nagyon valószínűnek gondoltam, de sem az éjszakai harapásemelő, sem az arcizmok tornáztatása nem hozott végleges megoldást. Sőt, egy kellemetlen időszak után el is hanyagoltam: mivel a kézzel masszírozás (naponta többször) elég fárasztó volt, elővettem a "jacknobber" fantázianevű masszírozót. Ezzel egyszerű volt, de sikerült úgy masszíroznom, hogy iszonyú fejfájások törtek rám. Nyilván rossz helyen rossz módon nyomtam valamit.

Fény derült egy elég furcsa dologra is: az nyaki, arc és fej izmok masszírozása befolyásolta ugyan a fülzúgást, de egyszer véletlenül kipróbáltam azt, hogy csak imitáltam a masszírozást, és kisebb mértékben, de az is hatott a fülzúgásra. Pl. a fejbiccentő izomhoz emeltem a kezem, de nem az izmot szorítottam, hanem a levegőt, pár milliméterre az izomtól. Tehát maga a felemelt kézzel végzett szorító mozdulat is hat!

Az utóbbi időben a helyes testtartásra terelődött a figyelmem:
- Az eddigi tornák jótékony, de részleges hatását magyarázhatja, hogy ezeket mindig állva, a helyes testtartásra törekedve végeztem
- a fejhez emelet kéz imitált masszázsa is valószínűleg azért hat, mert olyankor a váll és hátizmok dolgoznak
- az ülő munka során, ami a legfőbb probléma, és a rossz alváspozíció esetén is az ellenkezője történik a helyes testtartásnak, ami egyértelműen ront a fülzúgáson
- az utóbbi napokban csak a testtartásra irányuló tornákat végzem, és ezzel is kordában lehet tartani a fülzúgást (vagyis elviselhető szinten marad, de nem szűnik meg)
- volt pár alkalom, amikor hirtelen romlott a fülzúgás (mindig hosszabb ülés után), és a tartásjavító mozdulatok szinte azonnali enyhülést hoztak

Kezdek kifogyni az ötletekből, hogy mi segíthet még. Ráadásul vagy enyhült a fülzúgás, vagy kezdek hozzászokni, de nem küzdők már olyan erősen, mint az elején... (Már csak azért sem, mert dolgozni kell, nem rohangálhatok orvosokhoz, kezelésekre annyit, mint decemberben, amikor majdnem végig szabadságon voltam)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése