2011. november 30., szerda

Zajártalom

Az eddigi kezelések és az eddig hallot magyarázatok nagyjából arról szóltak, hogy zajártalom miatt elpusztultak a szőrsejek a fülben vagy más ok miatt károsodást szenvedett a csiga környéke, pl. rossz vérellátás miatt.

Mivel sokat hallgatok mp3-at, attól féltem én okoztam magamnak a bajt. Pedig nem zenét, hanem könyveket hallgatok, csak normál beszéd hangerővel.

Vettem egy zajszint mérőt, ami engem igazol: 60-70 decibel ha rányomom a fülhallgatót a műszerre, néha, pl. a főcímnél felugrik 80-85 decibelre pár másodpercre.

Ráadásul rákeresve kiderült, hogy a zajártalom tipikus hallásdiagramja 4000 Hz környékén mutat egy nagy gödröt, mert azok a legérzékenyebb sejtek, azok pusztulnak el elsőre. Nekem a 4000 Hz jó.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése