2012. június 6., szerda

McKenzie 4

Több mint 5 hét McKenzie torna eredménye:

a kimondott cél a merev háti szakasz megmozgatása, ami a gyógytornász szerint akadályozza a nyak normális mozgását. Nos, a tartásom javult, és sokkal jobban érzékelem a különböző izmaim állapotát és el tudom különíteni azt a 4-5 pontot, ahol - még mindig - baj van: a hátam közepe, a nyakam bal oldala, a vállaim, a bicepszem és a fejbiccentő izom.

De az is látszik, hogy napi 1 torna nem oldja meg ezeket - és a fülzúgás sem múlt el nyomtalanul... Kifejezett kérésemre kaptam egy-egy 2-3 perces ülő és álló tornát, amelyeket napközben is csinálok. Többnyire 2-3 alkalommal jut rá időm.

A masszőrt is megkértem, hogy a fent felsorolt területekre fókuszáljon, pl. most először konkrétan "végignyúzta" ő is a fejbiccentő izmokat és külön a bicepszemet is - és nagyon kedvező hatása volt: az utóbbi napokban kifejezetten halk a fülzúgásom, és mintha megint változott volna a jellege is: most már inkább középről hallom mindig és a hangját leginkább a fékező vonat csikorgásához tudnám hasonlítani.

Bár a gyógytornász és a masszőr is jó munkát végez már régóta: odafigyelnek és látszik, hogy értenek hozzá - de még mindig nem szoktam meg, hogy az ötletelést nekem kell csinálni: amikor több hét után sincs komoly változás, mindig nekem kell előállni valamivel, amit ki kellene még próbálni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése